John Chen, a BlackBerry CEO-ja aki egyébként Tim Cook mögött második lett a CNN 2014-es év vezérigazgatója listáján egy blogbejegyzésben írta meg a véleményét az internet semlegességéről, melyben többek között nemtetszését fejezi ki az Apple hozzáállásával kapcsolatban.
Chen egyik fő problémája az, hogy az Apple iMessage szolgáltatása csak iOS és OS X alatt érhető el, más platformokon, például Androidon vagy BlackBerry-n nyilván ez utóbbi zavarja jobban, sőt, tovább megy, szerinte ez nem csak hogy rossz gyakorlat, de törvényi szabályozással kéne kötelezni az Apple-t arra, hogy kiadja az iMessage-et BlackBerry-re is.
Azt írja:Sajnos nem minden tartalomszolgáltató és alkalmazásfejlesztő áll a nyitottság és semlegesség pártján. A BlackBerry lehetővé teszi az iPhone-felhasználók számára hogy használják a BBM szolgáltatást, az Apple azonban nem engedi a BlackBerry vagy Android felhasználóknak hogy letöltsék az iMessage üzenetküldő alkalmazást. A Netflix, mely erőteljesen támogatta a szolgáltatói semlegességet diszkriminálja a BlackBerry-felhasználókat, mivel nem teszi elérhetővé számukra a streaming szolgáltatását. Ehhez hasonlóan számos más fejlesztő csak iPhone és Android felhasználóknak készít alkalmazásokat. Ez a gyakorlat egy kétszereplős ökoszisztémát hozott létre, amiben az iPhone- és Android-tulajdonosok sokkal több tartalomhoz juthatnak mint az egyéb operációs rendszereket használók. Ezek pontosan azok a formái a diszkriminációnak, ami ellen a semlegesség hívei tiltakoztak a szolgáltatóknál. A BlackBerry BBM üzenetküldő alkalmazása iOS-re. A BlackBerry BBM üzenetküldő alkalmazása iOS-re. Szóval Chen szerint néhány cég direkt diszkriminálja a BlackBerry felhasználóit, és törvényben kéne kötelezni őket ezen gyakorlatuk befejezésére. Ha más nézőpontból közelítjük meg a dolgot, a BlackBerry vezérigazgatójának lehet, hogy azon kéne elgondolkoznia, hogy például a Netflix nem kiszúrásból nem ad ki alkalmazást BlackBerry-re, hanem egyszerűen valószínűleg nem éri meg a folyamatosan zuhanó, az IDC adatai alapján jelenleg körülbelül 0,5%-os részesedéssel rendelkező platformra fejleszteni. És gyanítom ugyanígy gondolja ezt számos más cég is. Valószínűleg a BlackBerry sem a nyitottság elve miatt tette elérhetővé más platformokon a BBM üzenetküldő szolgáltatást, hanem próbálják megtartani, vagy esetleg növelni a megmaradt minimális felhasználói bázisukat azzal, hogy nem szigetelik el őket a maradék 99,5% okostelefon-felhasználótól.